Havacılıkta Kullanılan Önemli Terimler
Meydan Trafik Sahası

İçerisinde çalışan bir kule bulunan, merkezden itibaren 5 mil yarıçapında, yerden itibaren 3000 feet yüksekliğe kadar kontrol edilen bir sahadır. Hiç bir uçak müsaadesiz bu sahaya giremez.

Terminal Kontrol Sahası

Bir veya birden fazla meydanı içine alan hava yolları ile bağlantısı olan ve yaklaşma hizmetinin yapıldığı kontrollü sahadır.

Kontrollü Hava Sahası

İlgili otoritelerce ebatları tayin edilmiş ve kontrollü uçuşlar için hava trafik hizmeti icra edilen sahadır.

Kontrol Bölgesi

İlgili otoritelerce tayin edilmiş tabanı yerden belirli bir yükseklikten başlayan ve tavanı tahditsiz yüksekliğe kadar uzanan, yol ve saha kontrol hizmeti yapılan kontrollü alandır.

Hava Trafik Kontrol Ünitesi

Yetkili makamlar tarafından kurulmuş ve hava trafiğinin sürat, emniyet ve muntazam akışını sağlamakla görevli sivil-asker ünitelerdir.

Bu üniteler 3 grupta toplanır:

a. Meydan Kontrol Ünitesi; Meydan civarındaki ve yerdeki uçakların hareketlerini kontrol eden ünitedir.

b. Yaklaşma Kontrol Ünitesi: Bir meydana iniş için yaklaşan veya meydandan ayrılan veya terminal sahasından geçen uçaklara terminal sahası içerisinde hava trafik kontrol hizmeti sağlayan ünitedir.

c. Yol Kontrol Ünitesi; Kontrollü hava sahalarında özellikle yol boyu alet uçuşu yapan hava araçlarına hava trafik hizmeti sağlayan ünitedir.

Tahditli Bölge

İlgili makamlarca üzerinde uçulması şartlara bağlanmış bölgedir.

Tehlikeli Bölge

İlgili makamlarca girilmesi, üzerinde uçulması tehlikeli bölgelerdir.

Yasak Bölge

Bir milletin mesul otoriteleri tarafından girilmesi, üzerinde uçulması yasaklanan bölgelerdir

Uçuş Planı

Pilotun tasarladığı uçuşla ilgili olarak hava trafik kontrol ünitelerine verdiği yazılı veya sözlü bilgilerdir.

Uçuş Seviyesi

Uçuş esnasında standart altimetreye göre uçağın veya uçakların takip ettiği seviyedir.

Tahmini Uçuş Süresi

Kalkışı müteakip ininceye kadar havada geçecek zamandır.

Gece uçuşu

Gün batımından yarım saat sonrası ile gün doğumundan yarım saat öncesi arasındaki zamandır.

Görerek Uçuş

Görülen ufuk, yer, su veya bulutlardan alınan referanslara dayanılarak yapılan uçuştur. Harita mutlaka kullanılır

Alet Uçuşu

Hava şartları ne olursa olsun hava aracındaki aletler ile yerdeki seyrüsefer yardımcılarından istifade edilerek yapılan uçuşlardır. Pilotlar ve yer personelinin birbirleri ile sağlıklı iletişim kurabilmeleri ancak telsiz konuşma usullerinin bilinmesiyle mümkündür. Standart olmayan telsiz konuşma usullerinin kullanılması yanlış anlaşılmalara sebebiyet verebilir. Eksik telsiz konuşma usullerinin kullanılması, bilgilerin yanlış anlaşılmasına ve yanlış anlaşılmaya neden olacağı gibi bazı tatsız olayların ve kazaların da doğmasına ortam sağlayacaktır. Bu nedenle her pilotun mutlaka standart telsiz konuşma usullerini tam ve doğru olarak bilmesi ve kullanması gereklidir.

Bu yazı "THK" tarafından yazılmış olup www.google.com dan alınmıştır.

Telefon Et0 543 446 0 446
Mesaj Gönderinfo@bulut.org.tr
Ziyaret EtKulüp Merkezi